

در بین تمام تاکسی های پرنده که وجود دارد که بعضی از آن ها به شکل طرح های بال دار، فناوری های پیشرانه، استقامت در پرواز و حداکثر بوده مطمعنا با چنین تاکسی پرنده جذابی برخورد نداشتیم. این تاکسی شبیه پرنده ای است که با پاهای خود قصد برخواستن و فرود آمدن را دارد و این طراحی در نوع خود جالب است.
پس از موفقیت برادران رایت، پرندگان منبع الهام پرواز انسان بودهاند. بالهای پهن و مسطح به استانداردی در هوانوردی تبدیل شده و پیشرفتهای تکنولوژیکی برای بلند شدن بیشتر از این بالها اتفاق افتاده است. با این حال، مهندسان PHRACTYL این خرد متعارف را برای طراحی کاملاً منحصربهفردی که شبیه بال پرنده است، کنار گذاشتهاند. در این طراحی دم و ارابه فرود تفاوتی ندارند و ظاهر پرنده را به هواپیما می دهند.
کپی کردن مفاهیم از طبیعت ممکن است ساده باشد، اما تیم PHRontier برای تکامل سیستم فناوری پیچیده چابک (PHRACTYL) برای تولید نمونه های اولیه از این نیز آماده شده است. هدف آنها ساخت یک ماشین پرنده متوسط، با استفاده از نیروی محرکه الکتریکی است. با این حال، آنها میدانند که فناوری باتری هنوز راه طولانی ای در پیش دارد تا بتواند این پروازها ، ممکن سازند. بنابراین در طراحی آیرودینامیکی این هواپیما ادامه دادند، تا زمانی که به یک طرح کاملاً جدید دست یافتند. آنها به این طرحشان ماکروبات می گویند.
وقتی صحبت از برخاستن به میان میآید، Macrobat از پاهای پرندهاش مانند ارابه فرود استفاده میکند تا غلاف سرنشین را بالا ببرد و سپس آن را به سمت عقب متمایل کند تا زاویه مناسبی برای بالهای با شکل متفاوتش ایجاد کند. سپس سیستم پیشرانه وارد عمل می شود و نیروی بالابر لازم را برای هوابرد ایجاد می کند. پرواز Macrobat مانند سایر تاکسیهای هوایی که معمولاً مستقیم صورت می گیرد، مستقیم نخواهد بود، به همین دلیل است که تیم عبارت جدیدی به نام Near Vertical Off and Landing (NVTOL) برای این پرش ابداع کرده است.
هنگامی که به اندازه کافی در هوا بالا می رود، ارابه فرود جمع می شود تا نیروی کشش کاهش یابد و ماکروبات مانند هر هواپیمای دیگری پرواز می کند. طبق وبسایت این تیم، این تیم ادعا میکند که Macrobat با بار 150 کیلوگرم ، می تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت برسد.
PHRACTYL ادعا میکند که ارابه فرود منحصربهفرد آن، Macrobat را برای فرود در زمینهای ناهموار نیز سازگار میکند. با این حال، این همچنین به این معنی است که فرود باید با سرعت بسیار پایین انجام شود و در صورت عدم انجام این کار، هواپیما به دلیل تکانه آن سقوط خواهد کرد.
این شرکت در مورد چیدمان پیشرانه چندان سفت و سخت نیست و در حال کار بر روی نحوه استقرار آن، به صورت واحدهای منفرد در هر بال یا به صورت سری است. واضح است که بال از آن چیزی که به نظر می رسد جالب تر است، اما برای جلوگیری از فاش نشدن جزییات این اختراع، شرکت چیز زیادی را فاش نمی کند.
مانند سایر تاکسی های هوایی، Macrobat به گونه ای طراحی شده است که توسط انسان از راه دور هدایت شود. PHRACTYL همچنین ادعا می کند که هواپیمای آن از مواد پایدار و به شکل مدولار ساخته خواهد شد تا جایگزینی قطعات یدکی را، آسان سازد.
ای نیوز مدیا به محض منتشر شدن اطلاعات بیشتری از این تاکسی پرنده جذاب شما را در جریان خواهد گذاشت.